Inside view

Reservations 2024

Reservations 2025

means the day has already been reserved

DIMORA DI CASTRONCELLO

Dimora di Castroncello is an independent villa with Dependance and swimming pool located in the green Val di Chiana and a few kilometers away from cities steeped in history, art and culture such as Cortona, Arezzo, Siena and Florence.

The villa has wisely combined the charm of an old farmhouse with a high level of comfort thanks to a refined and valuable furniture.

Immersed in a large garden including a portion of fully fenced wood, the main house and the lovely annex (total 300 square meters) can accommodate up to 12 people.

The beautiful private swimming pool of 6 x 12 meters with a Jacuzzi with a diameter of 4 meters (open from May to September) and two gazebos complete the outdoor scenery made even

more comfortable by a pleasant garden furniture. In addition, a small and well-kept garden (only during the summer) with fresh vegetables is made available to guests.

The ground floor of the villa opens with a large living room with an ancient stone fireplace (equipped with a very efficient thermo fireplace to heat even the days

colder winter), living room-dining room with tables and chairs, service bathroom, kitchen with access to the veranda where there are tables and chairs for

outdoor dining as well as a large barbecue, double bedroom with private bathroom with tub / shower and porch.

The access to the first floor is possible both from an internal and external staircase, with a typical loggia and is composed of: a large living

double sofa bed, two double bedrooms, one bedroom with two single beds, two bathrooms with shower, laundry room and large terrace.

Dependance: a double bedroom, a bedroom with two single beds, bathroom with shower, porch furnished with outdoor furniture.

All bedrooms have air conditioning and mosquito nets.

La Dimora di Castroncello è una villa indipendente con Dependance e piscina situata nella verde Val di Chiana ea pochi chilometri da città ricche di storia, arte e cultura come Cortona,

Arezzo, Siena e Firenze. La villa ha sapientemente coniugato il fascino di un antico casale con un elevato livello di comfort grazie ad un arredamento raffinato e di pregio.

Immerse in un ampio giardino comprendente una porzione di bosco completamente recintata, la casa principale e la graziosa dependance (complessivi 300 mq) possono ospitare fino a 12 persone.

La bellissima piscina privata di 6 x 12 metri con vasca idromassaggio del diametro di 4 metri (aperta da maggio a settembre) e due gazebo completano la scenografia esterna realizzata anche

più confortevole da un piacevole arredo da giardino. Inoltre viene messo a disposizione degli ospiti un piccolo e curato orto (solo nel periodo estivo) con verdure fresche.

Il piano terra della villa si apre con un ampio soggiorno con antico camino in pietra (dotato di un efficiente termocamino per riscaldare anche le giornate d' inverno più freddo), soggiorno-pranzo con tavoli e sedie, bagno di servizio, cucina con accesso alla veranda dove sono presenti tavoli e sedie per pranzo all'aperto oltre ad un grande barbecue, camera matrimoniale con bagno privato con vasca / doccia e portico. L'accesso al primo piano è possibile sia da scala interna che esterna, con tipica loggia ed è composto da: un ampio soggiorno divano letto matrimoniale, due camere matrimoniali, una camera con due letti singoli, due bagni con doccia, lavanderia e ampio terrazzo.

Dependance:una camera matrimoniale, una camera con due letti singoli, bagno con doccia, portico arredato con mobili da esterno.

Tutte le camere dispongono di aria condizionata e zanzariere.Tutti i prezzi includono: biancheria da letto, asciugamani, teli piscina, kit cortesia, WI-FI, elettricità, acqua, gas per uso cucina, pulizia iniziale e finale, cesto di benvenuto. Extra: aria condizionata e riscaldamento da pagare sul posto a consumo

Piscina con jacuzzi (non riscaldata) aperta da maggio a settembre

Vietato fumare all'interno della villa.

& MORE

Events, weddings, airport transfers, private chef, cooking classes

  • guest

    12 GUESTs

  • bedroom

    6 BEDROOMs

  • bathroom

    4 BATHROOMs

  • sqm

    800 SQMs

  • pool

    1 POOL

  • whirlpool

    1 WHIRLPOOL

  • wifi

    1 WIFI

  • tv_sat

    1 TV SAT

price starts at FROM 650 € PER NIGHT

currently in your shopping bag…
ADD

DIMORA DI CASTRONCELLO

Ask for a Quote ◹

…more villas…

BOOK NOW